Postitatud

Paljajalujalatsid – mis ja milleks?

Mis on paljajalujalatsid? Miks Sina võiksid neid kasutada? Või peaksid? Mida lapsele jalga panna? Neile küsimustele saad järgnevalt vastused.

Paljajalujalatsid võimaldavad, nagu nimetusestki selgub, näiliselt kõndida paljajalu. Teadupoolest on paljajalu kõndimine meie tervisele väga kasulik: ühelt poolt hommikul märjas rohus kõndides ergutab see meie meeli, kuid ebatasasel ja ehk ka teraval pinnal (näiteks kruusal) kõndimine on väljakutse – kas ma ikka tahan lõpuni minna? Paljajalu kõndides saab aju signaale, et igal pinna(se)l ei ole võimalik astuda täpselt samamoodi ning pidevat trenni saavad väga erinevad lihased nii jalgades kui terves kehas.

Sündides inimese jalg alles hakkab arenema. Jalakuju muutub esimestel eluaastatel oluliselt ning see on hea aeg teha jalgade arenguks parimaid otsuseid.

Teadagi kasvavad laste jalad kiiresti ning mõnikord tundub, et iga kuu on lapsele uusi jalanõusid vaja, mistõttu tuleb leida enda rahakotile sobivaim lahendus. Paraku lastele poodidest ja taaskasutuskeskustest jalanõusid otsides satume enamasti jalanõude peale, mis tahes tahtmata muudavad inimese jalakuju vastavalt jalanõu kujule ning mis pehmenduste, kanna- ja tallakõrgendustega ei lase jalalihastel oma tööd teha.

Nii on ka erinevad jala-, aga ka muud (näiteks põlve- või selja-) probleemid kiired tulema. Ühel hakkavad liiga kitsaste jalanõude tõttu varbaküüned sisse kasvama, teisel kiirgab tallakõrgenduse tõttu valu hoopis pahkluusse ja põlve..

Paljajalujalatsid on aga midagi hoopis erinevat hetkel poodides peamiselt leitavatest jalatsitest. Mis siis on paljajalujalatsis nii erilist?

ErinevusMiks see oluline on?
Varvastel on palju ruumi!Kui varbad pääsevad liikuma, saame nende abil hoida tasakaalu ning liikuma pääsevad ka paljud teised jalaluud ja -lihased. Selleks nad mõeldud ongi, et meid liikumisel aidata 🙂
Tald on võimalikult õhuke, tavaliselt vahemikus 3 kuni 9 mmMida õhem ja painduvam tald, seda paremini tunnetame maapinda. Samas on tald piisavalt tugev, et kaitsta meie jalgu nt klaasikildude eest.
Jalats paindub G- või C-kujuliseks
Pole talla- ega kannakõrgendusi (ingl k nimetatakse kannakõrgenduse puudumist zero-drop’iks)Sest meie jalad ei vaja neid. Tallakõrgendused teevad meie jalavõlvilihased laisaks.
Kannakõrgenduse mõjul ajame selja nõgusaks ning pehmema kannale astumise kogemuse tulemusena tekib meil tunne, et kannale võib põrutada 🙁
Õigesti valitud paljajalujalats püsib jalas nagu sokk – igas asendisTavajalatseid hoiame tihtipeale enesele märkamatult „varvastega kinni“, sest muidu need kukuksid astumisel jalast ära (nt plätud, kingad vm). See aga tekitab jalalihastes pingeid.
Paljajalujalats on kerge. Näiteks täiskasvanute vabaajajalatsipaar võib kaaluda kõigest 100-200 grammi.Eriti oluline on jalatsi kaal alles kõndima õppivatel lastel. Rasked ja jäigad jalanõud on kohmakad ning laps kõnnib nendega hoopis teistmoodi kui paljajalu.

Kommentaarid